Å jobbe med kommunikasjon er avgjørende for å bygge sterke relasjoner, forebygge misforståelser og sikre effektivt samarbeid. Tydelig og ærlig kommunikasjon fremmer en åpen og tillitsfull kultur i organisasjonen, noe som fører til bedre problemløsning, beslutningstaking og konflikthåndtering. God kommunikasjon bidrar også til økt produktivitet, redusert stress og forbedret arbeidsmiljø. Kort sagt, effektiv kommunikasjon er hjørnesteinen i enhver vellykket organisasjon.
Programmet inneholder formidling, samtaler, øvelser og tilgang til praktiske og effektive dialogverktøy. Du lærer om ulike kommunikasjonsstiler og får praktiske tips og metoder.
Ord kan bygge og bryte ned, ord kan skape. Språket kan bygge murer - og broer.
5. Gi konstruktiv tilbakemelding: Vær ærlig og konstruktiv i din tilbakemelding til andre. Fokuser på observasjoner og oppførsel, og unngå å angripe personen.
6. Konflikthåndtering: Øv på å løse konflikter på en konstruktiv måte ved å lytte til begge sider av historien og jobbe mot en gjensidig akseptabel løsning.
Disse innspillene kan brukes som en del av kommunikasjonstrening for å forbedre samspillet og forståelsen mellom individene i en organisasjon.
Vi bidrar til å styrke den emosjonelle- (EQ) og sosiale kompetansen (SQ). At folk skal kjenne sine talenter og triggere, hvordan vi virker på hverandre. Dette gjelder både styrker og utfordringer.
Vi tror at EQ og SQ er særlig viktig for samspill og samarbeid – for å kunne nå mål i sammen!
En kombinasjon av to faktorer:
Emosjonell intelligens (EQ) er en god predikator for suksess, også i næringslivet.
Dette kurset er for personer og virksomheter som ønsker å styrke relasjoner og å utvikle samarbeid og teamkompetanse på alle nivå. Forskningen identifiserer at empatisk utvikling er basis for en sunn bedriftskultur og har stor betydning for verdiskapning. Kurset bidrar til utvikling av EQ, SQ og sunne relasjoner. Det er gjerne en direkte sammenheng mellom gode samtaler og samspill.